Enquiry/Reply(查問/回答)

What's on your mind? - 你有何牽掛?
Who did it? - 這是誰做的?
Did I make my self clear? - 我說得清楚嗎?
What's up? - 發生了甚麼事?
What did I do wrong? - 我做錯了甚麼?
What are you trying to say? - 你想要說甚麼?
What's your story? - 你的遭遇又如何?
You don't mean it, do you? - 你不是認真的吧!
I'll see if I can do it. - 我會看看能否做到.
Noting special. - 沒有甚麼特別的.
I'll try my best. - 我會盡我所能.
I'll see about that. - 我會看看如何處理.
Let me think about it. - 讓我想一想.
Let me see what I can do. - 讓我看看可以怎樣幫助你.
Let me explain to you. - 讓我向你解釋.

留言

此網誌的熱門文章

Starting the presentation (開始陳述)

婚宴座位編排

婚姻登記處地點、時間