Expressing opinions(表逹意見)

Easy job! - 易如反掌!
It's easier said than done. - 說易行難.
No big deal! - 沒有甚麼大不了.
I guess you're right. - 我想你是正確的.
It's worth it. - 這是值得的 .
Nothing new. - 沒有甚麼新鮮的.
Everything's under control. - 一切都沒有問題.
No way! - 不行.
I'm afraid not. - 我恐怕不
To tell you the truth,... - 對你說實話,...
It's a piece of cake. - 這個一點也不難.
It's all the same to me. - 對我來說都是一樣的
I dare say,... - 我敢說,...
Don't misunderstand me. - 不要誤解我的意思.
If I'm not mistaken,... - 如果我沒有弄錯,...

留言

此網誌的熱門文章

Starting the presentation (開始陳述)

婚宴座位編排

婚姻登記處地點、時間